Графік
виїздів експертів проекту «Шкільна академія підприємництва»
Романовської Д.Д., Куриш Н.К.,
Безручак Л.А.
№п/п
|
Назва
навчального закладу
|
Дата
відвідувань
|
Тема
заняття
|
Проведено
консультації
|
Перевірено
|
1
|
Підзахаричська ЗОШ І-ІІІст.
|
13.11.2012
|
Виробництво та його фактори.
Продуктивність праці
|
По визначені переважаючої півкулі
|
Документацію клубу і роботу блогу клубу
|
2
|
Лужанський
ЗНЗ І-ІІІ ст.
ім. В.Орелецького
|
16.11.2012
|
Виробництво та його фактори.
Продуктивність праці
|
По визначені переважаючої півкулі
|
Документацію клубу і роботу блогу клубу
|
3
|
ЗОШ №37 м.Чернівці
|
19.11.2012
|
Виробництво та його фактори. Продуктивність
праці
|
По визначені переважаючої півкулі
|
Документацію клубу і роботу блогу клубу
|
4
|
Купський НВК
|
20.11.2012
|
Виробництво та його фактори.
Продуктивність праці
|
По визначені переважаючої півкулі
|
Документацію клубу і роботу блогу клубу
|
5
|
Камянська
|
21.11.2012
|
Виробництво та його фактори.
Продуктивність праці
|
По визначені переважаючої півкулі
|
Документацію клубу і роботу блогу клубу
|
6
|
Вижницька гімназія
|
23.11.2012
|
Виробництво та його фактори.
Продуктивність праці
|
По визначені переважаючої півкулі
|
Документацію клубу і роботу блогу клубу
|
7
|
Зарожанський НВК
|
27.11.2012
|
Виробництво та його фактори.
Продуктивність праці
|
По визначені переважаючої півкулі
|
Документацію клубу і роботу блогу клубу
|
8
|
Коболчинська ЗОШ І-ІІІст.
|
27.11.2012
|
Виробництво та його фактори.
Продуктивність праці
|
По визначені переважаючої півкулі
|
Документацію клубу і роботу блогу клубу
|
9
|
Заставнівська ЗОШ І-ІІІст.
|
29.11.2012
|
Виробництво та його фактори.
Продуктивність праці
|
По визначені переважаючої півкулі
|
Документацію клубу і роботу блогу клубу
|
10
|
Ліцей №1 Чернівецької міської ради
|
30.11.2012
|
Виробництво та його фактори.
Продуктивність праці
|
По визначені переважаючої півкулі
|
Документацію клубу і роботу блогу клубу
|
ІІ етап навчання
Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області
30 жовтня – 01 листопада 2012 р. Чернівецька група
Програма навчального тренінгу практичних
психологів та вчителів економіки з ІКТ
Години
|
Тема
|
8.30 – 9.00
|
Реєстрація учасників
|
9.00 – 10.30
|
Особливості рефлексії у блозі. Спілкування у
блозі – коментарі, надання доступів різного рівня Додавання сторінок,
розміщення зображень, відео, створення списку посилань на блоги обласних команд проекту, вбудовування файлів
|
10.30 – 10.45
|
Перерва / кава, чай
|
10.45 – 12.15
|
Сервіси для збереження
редагування та обміну зображеннями. Пікаса, Флікр –
редагування,
робота з розмірами фото, розміщення у блозі.
|
12.15 – 13.45
|
Редагування зображень для розміщення в Інтернеті. Безпека дітей в
Інтернеті при розміщенні зображень
|
13.45 – 14.15
|
Обід
|
14.15 – 15.45
|
Робота з
блогами. Додавання зображень та
альбомів.
|
15.45 – 16.00
|
Перерва / кава, чай
|
16.00 – 17.30
|
Інструменти для спільного онлайнового
планування :
Документи Гугл.
Спілкування учасників та організаторів проекту: Скайп,
Скайп-конференції, обмін файлами на порталі проекту.
|
Програма навчального тренінгу практичних
психологів
Години
|
Тема
|
8.30 – 9.00
|
Реєстрація учасників
|
9.00 – 10.30
|
Процес професійного консультування – етапи та елементи процесу -
зміст психологічного супроводу діяльності шкільних клубів підприємництва
(вправи: «3 предмети», «Вісь життя», мозковий штурм «Що означає
проактивність», «Мої найсильніші риси (ознаки)»).
|
10.30 – 10.45
|
Перерва / кава, чай
|
10.45 – 12.15
|
Консультаційна розмова. Професійне інтерв’ю. Складання внутрішньо шкільної системи
професійного консультування. Звертання до особи, яка має проблеми під час
консультативного процесу. Вправи «Генограма», «Ідеальний консультант», «Моя
найслабша риса (ознака)».
|
12.15 – 13.45
|
Діагностика в професійному консультуванні – комплекс психологічних
тестів. Робота радника з професій. Визначення обмежень до професій.
Діагностичні методики «Якорі Шайна», «Профіль зацікавлень», «Чи я це зможу
зробити», «Стилі спілкування і типи поведінки», «Стилі мислення», «З
тварини».
|
13.45 – 14.15
|
Обід
|
14.15 – 15.45
|
Створення професійного портфоліо в процесі консультування. Вправи на
пізнання себе: 100 вмінь», «Мої життєві цінності і кар’єра», «Найвпливовіші
особи – професія, зацікавлення, життєва модель», «Життєві ситуації, якими я
пишаюся», «Я виграв мільйон!», «Мої вміння», «Мій характер», «Групова
дискусія».
|
15.45 – 16.00
|
Перерва / кава, чай
|
16.00 – 17.30
|
Гра Сash flow
|
Програма навчального тренінгу вчителів
економіки
Години
|
Тема
|
8.30 – 9.00
|
Реєстрація учасників
|
9.00 – 10.30
|
Вибрана теорія професійного розвитку і
планування кар’єри. Підприємливість у плануванні кар’єри. Роль учителя у
формуванні компетенцій.
|
10.30 – 10.45
|
Перерва / кава, чай
|
10.45 – 12.15
|
Планування власної діяльності.
Технології, що активізують мислення, активні методи у навчанні підприємництву.
Вправи «Підприємлива особа», «Критерійний покер», «Збери фігури», «Банк
ідей», «Методика Метоплану»
|
12.15 – 13.45
|
Підготовка учнів до виконання ролі підприємця,
Як навчати про функціонування фірми: дидактичні симуляційні ігри, бізнес-план, маркетинг і реклама. Впраи «Самореклама», «Перевірка ідей», «Купівля корисності». |
13.45 – 14.15
|
Обід
|
14.15 – 15.45
|
Діяльність Шкільних клубів підприємництва. Ідеї
щодо фірми. Опрацювання складання бізнес-плану.
|
15.45 – 16.00
|
Перерва / кава, чай
|
16.00 – 17.30
|
Робота із грою Cahs flow.
|
І етап навчання
Івано-Франківський інститут післядипломної педагогічної освіти
14-17 жовтня 2012 р.
Data/ Дата
|
Liczba
godz./ кількість
годин
|
Tematyka zajęć/Тематика занять
|
||
W./Лекц
|
Ćw./ Практ
|
|||
14.10.2012
|
1
|
1
|
Презентація
проекту, учасників програми, знайомство з тренерами. Інтеграція групи.
Представлення учасників.
|
Романовська
Діана
|
14.10.2012
|
3
|
Сценарій
з підприємництва: симуляційні гра «Велике
яблуко»; Симуляційна гра «Фабрика іграшок»
|
Куриш
Наталія
|
|
15.10.2012
|
1
|
1
|
Основні
поняття, пов‘язані з професійним консультуванням. Розвиток підприємництва та
профорієнтаційна робота в школах
|
Здислава Баранкевич
|
15.10.2012
|
1
|
1
|
Форми
роботи з учнями: індивідуальні консультації, групове консультування
|
Здислава Баранкевич
|
15.10.2012
|
2
|
Діагностика
в професійній орієнтації. Стиль навчання. Домінуючий профіль. Тип особистості
|
Здислава Баранкевич
|
|
15.10.2012
|
2
|
Підприємницьке
становлення та його компоненти. Розвиваючі ігри для роботи зі студентами
|
Здислава Баранкевич
|
|
16.10.2012
|
1
|
1
|
Вчитель
ШКП у ролі особи, що підтримує розвиток компетентностей учнів
|
Kaтажина Koшевска
|
16.10.2012
|
1
|
1
|
ШКП як
група, що має спільне завдання
|
Kaтажина Koшевска
|
16.10.2012
|
2
|
ШКП як
група в процесі розвитку
|
Kaтажина Koшевска
|
|
16.10.2012
|
2
|
Вплив
структури групи, що має спільне завдання на ефективність її дій
|
Kaтажина Koшевска
|
|
17.10.2012
|
1
|
2
|
Як
створити Клуб – цілі створення, план роботи клубу
|
Романовська
Діана
|
17.10.2012
|
2
|
Обговорення
організації діяльності Клубу. Підсумок занять
|
Куриш
Наталія
|
|
17.10.2012
|
2
|
Цілі і
завдання компоненту ІКТ в проекті. Ознайомлння із платформою та Інтернет
сторінкою ШАП в Польші. Безпека дітей в Інтернеті.
|
Безручак
Людмила
|
|
17.10.2012
|
2
|
Використання
блогу – щоденника роботи Клубу
|
Безручак
Людмила
|
|
Всього годин
|
Здислава Баранкевич
|
8
|
||
Kaтажина Koшевска
|
8
|
|||
Романовська Діана
|
5
|
|||
Куриш Наталія
|
5
|
|||
Безручак Людмила
|
4
|
|||
30
|
I.
Зміст та організація. Частина A
Назва проекту
|
Шкільна академія підприємництва
|
Тематична сфера
|
Упровадження змін в освітню систему регіону. Формування
підприємницьких компетентностей.
|
Рік реалізації
|
2012-2013
|
Інститут післядипломної педагогічної освіти
Чернівецької області
|
|
Обґрунтування проекту
|
Ініціативність та підприємливість є важливими компетенціями в сучасному суспільстві. Отримання відповідних компетентностей означає здатність
особи втілювати ідеї в життя. Це передбачає розвиток творчості,
інноваційності, здатності йти на ризик, а також вміння планувати заходи та
здійснювати їх для досягнення поставлених цілей. Ці компетентності є
основними та допомагають людині в її приватному та суспільному житті, а також
на роботі, допомагаючи усвідомлювати контекст своєї праці і здатність
використовувати шанси; вони є підставою для більш конкретних знань, вмінь та
навичок, потрібних тим, хто займається або бере участь у громадській чи
економічній діяльності.
|
Цілі проекту
|
Розвиток компетентності «Ініціативність та
підприємництво». Формування в учнів та вчителів культури підприємництва та
необхідних компетентностей для досягнення успіхув бізнесі або професійній
кар‘єрі. Запровадження в шкільній практиці заходів, пов‘язаних із розвитком
професійної активності та підприємливості. Обмін досвідом у сфері
профорієнтації та економічної активності.
|
Адресати проекту
|
Вчителі та учні старших класів загальноосвітніх
навчальних закладів
|
Очікувані результати
проекту
|
Створення у Чернівецькій області 10 шкільних клубів
підприємництва. Розроблені та реалізовані програми їх діяльності.
|
Автор/автори проекту
|
|
Керівник проекту
|
Ева Бобінська (
|
Компоненти проекту
|
Навчання вчителів економіки та шкільних психологів. (1
навчання х 30 годин + 2 зустрічі х 10 годин = 50 годин)
·
І етап навчання (30 годин) проводився для усіх
20 учасників проекту польськими (16 годин) та українськими (14 годин)
тренерами-експертами
·
ІІ етап навчання проходив у дві сесії:
-
1 сесія для усіх 20 учасників проекту (10 годин)
проводилась тренером з ІКТ;
-
2 сесія (10 годин) проводилась в окремих
підгрупах – для психологів проводив тренер з психології, для вчителів
економіки проводив тренер з економіки.
|
Способи інформування про
проект
|
Організаційний наказ Департаменту освіти і науки,
молоді і спорту Чернівецької облдержадміністрації, інформування керівників
міських/районних методичних служб.
Розміщення інформації на офіційних сайтах Департаменту
освіти і науки, молоді і спорту Чернівецької облдержадміністрації, Інституту
післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області. Розміщення
інформації на регіональному блозі та платформі проекту «Шкільна академія
підприємництва».
|
Правила набору
учасників
|
На виконання наказу Департаменту освіти і науки, молоді
і спорту Чернівецької облдержадміністрації міськими/районними методичними
службами обиралися претенденти, відповідно до профілю навчального закладу
(переважно економічний). Учасниками заповнювалися анкети-заявки з описом
досвіду проектної діяльності та описом мотивації участі у конкурсі.
|
Критерії набору
учасників
|
Економічний профіль навчального закладу.
Відповідна фахова освіта учасників.
Досвід участі в проектній діяльності.
Мотивація учасників та керівників навчальних закладів.
|
Територіальний масштаб
|
Охоплено 8 районів області та м. Чернівці. До проекту
залучено 10 загальноосвітніх навчальних заклади Чернівецької області.
|
Організації та
установи, які співпрацюють
|
Вижницька
гімназія, Заставнівська ЗОШ І-ІІІ ст., Зарожанський НВК Хотинського району, Кам'янська ЗОШ І-ІІІ ст.
Сторожинецького району, Коболчинський ЗНЗ Сокирянського району, Купський НВК Глибоцького
району, Лужанський
ЗНЗ І – ІІІ ст. Кіцманського району, Підзахаричівський
НВК Путильського району, Чернівецький ліцей №1 та ЗОШ № 37 Чернівецької міської ради.
Регіональні центри
зайнятості.
|
Викладачі та критерії
вибору викладачів
|
Здислава
Баранкевич, Kaтажина Koшевска, Діана Романовська,
Наталя Куриш, Людмила Безручак.
Фахова компетентність, сертифікація в проекті, навички тренінгової
роботи, вмотивованість.
|
Методи роботи
|
Навчальний
тренінг, ділова гра, стимуляційні ігри, вправи та ігрові завдання,
лекції-презентації, робота в групах.
|
Евалюація
|
Вивчення
рівня задоволення учасників проекту після кожного етапу та навчальної сесії
проекту за допомогою анкети.
Виїзний
моніторинг в шкільних клубах.
|
Вид сертифікату
|
Сертифікат
учасника-тренінгу, виданий ORE
|
Умови одержання
сертифікату
|
Участь
у 60-годинному навчанні
|
ІІ. Форми
вдосконалення Частина Б
|
||||||
№.
|
Тип
форми
|
Кількість
годин
|
Термін
реалізації
|
Місце
реалізації
|
Кількість
учасників
|
Планована
кількість виданих сертифікатів
|
1
|
І етап навчального
семінару-тренінгу в рамках проекту «Шкільна академія підприємництва»
|
30
|
14.10–17.10 2012 р.
|
Івано-Франківський Інститут
післядипломної педагогічної освіти
|
20
|
-
|
2
|
ІІ етап навчального
семінару-тренінгу в рамках проекту «Шкільна академія підприємництва»
|
30
|
30.10-01.11 2012 р.
|
Інститут післядипломної
педагогічної освіти Чернівецької області
|
20
|
20
|
сума
|
60
|
20
|
20
|
Програма курсу удосконалення для шкільних клубів підприємництва
1.
Тематична сфера: Упровадження змін в освітню систему регіону. Формування
підприємницький компетентностей.
2.
Головна ціль: Формування компетентних
лідерів учнівських шкільних
клубів підприємництва.
3.
Конкретні цілі:
ü
розвиток компетентності «Ініціативність та
підприємництво»;
ü
формування в учнів та вчителів культури підприємництва та
необхідних компетентностей для досягнення успіху в бізнесі або професійній
кар’єрі;
ü
обмін досвідом у запровадженні в шкільній практиці заходів, пов’язаних із
розвитком професійної активності та підприємливості.
4.
Ефекти: фахова підготовка 20 педагогічних працівників до створення
у Чернівецькій області 10 шкільних клубів підприємництва. Розроблені й
реалізовані програми їх діяльності.
5.
План курсу:
№ з/п
|
Модулі
|
Кількість
годин
|
||
загалом
|
лекції
|
майстерні
|
||
1.
|
Психологія
Професійне консультування як напрям підтримки
діяльності шкільних клубів підприємництва
|
26
|
4
|
22
|
2.
|
Економіка
Формування
ключових компетентностей щодо підприємництва та роботи шкільних клубів
|
20
|
4
|
16
|
3.
|
ІКТ
Робота шкільних клубів підприємництва у сфері ІКТ.
|
14
|
1
|
13
|
Всього
|
60
|
6.
Програмні завдання:
Назва модуля: Психологія
Кількість годин: 26
Ціль: розвиток фахової
компетентності практичних психологів у галузі професійного консультування
·
підготовка фахівців до здійснення професійного
консультування учасників ШКП;
·
ознайомлення з формами й методами професійного
консультування;
·
удосконалення навичок здійснення професійної діагностики;
·
ознайомлення із структурою та динамікою розвитку групи;
·
визначення інструментарію для діагностики в професійній
орієнтації.
Зміст занять:
Учасники:
·
опрацьовують форми й методи
професійного консультування;
·
знайомляться зі змістом
професійного портфоліо;
· опрацьовують діагностичні методики,
необхідні для здійснення професійного консультування;
· вчаться використовувати метод
мотиваційного інтерв’ювання у професійному консультуванні і підтримці учнів;
· обговорюють особливості роботи
професійного консультанта з групою ШКП;
· з’ясовують, яку користь отримують
консультант і учень у процесі професійного консультування;
·
визначають ролі вчителя,
психолога у розвитку компетентностей учнів;
·
знайомляться
із структурою та змінами в процесі розвитку групи;
·
визначають
власну ролдь, цілі та завдання ШКП;
·
беруть участь у вправах, які
розвивають їхню спостережливість, комунікабельність, упевненість, мотивують до
активної діяльності у ШКП;
·
знайомляться
та відпрацьовують схеми проведення симуляційних та розвиваючих ігор для учнів.
Назва модуля: Економіка
Кількість годин: 20
Ціль: ознайомлення з методикою формування
ключових компетентностей щодо підприємництва та інноваційності; формування
підприємницького ставлення в учнів. Планування заходів для шкільних клубів
підприємницької діяльності. Використання активних методів навчання у процесі
формуванні підприємницьких здібностей.
Зміст занять:
1.
Ключові компетентності, компетентність підприємництво та інноваційність.
Формування підприємницького ставлення в учнів.
2. Формування активного ставлення: що від нас
самих залежить?
Планування
заходів для класу, школи, місцевої громади.
4. Роль активних
методів у формуванні підприємництва-підготовка пропозицій занять для шкільних
клубів.
5.
Опрацювання складання бізнес-планів.
6.
Підприємливість у формування кар‘єри.
7.
Практичне заняття з основ інвестування: гра Cashflow.
Назва модуля: ІКТ
Кількість годин: 14
Ціль: ознайомлення з
методикою створення блогу шкільного клубу; формування професійних компетенцій
опікунів шкільних клубів підприємництва щодо виховання в учнів інформаційної культури та
комунікативних здібностей.
Зміст занять:
·
Підбір і редагування
матеріалів для розміщення на блозі шкільного клубу підприємництва. Створення
портфоліо клубу.
·
Робота з інструментарієм googlе для розміщення на блозі різних типів файлів
·
Обробка файлів форматів *.jpeg та *.gif для розміщення на веб-сторінках.
Створення слайд-шоу та фотоальбомів
·
Пошук відео-файлів на
сайтах-файлообмінниках. Дотримання вимог до збереження авторських прав при
розміщенні відео на блозі шкільного клубу
·
Методика наповнення блогу
шкільного клубу підприємництва. Робота з гаджетами.
Немає коментарів:
Дописати коментар